Marantz SR6003

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR6003 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Martin37 27-12-2009
Geschreven voor: Marantz SR6003

We hebben de Marantz SR6003 bijna een jaar. Toen was die net uit. Bij Stassen in Tegelen (Venlo) een luisterafspraak gehad, eerst op de boxen. Een 5.1 set gekocht met TMA 100Watt surroundspeakers en een Phonar EDMA basspeaker. De combinatie met de receiver is geweldig! Het geluid is heel helder en mooi. De modificatie door Edwin Maas is door ons misschien niet vergelijkbaar hoorbaar, maar wat een mooi vol, rond, helder geluid komt er uit die basbox met deze versterker. DVD HDMI aangesloten. Helaas nog geen HD tv. Ziggo met een optische kabel voor het geluid, ook mooi. Jammer dat weinig zender Dolby Digital uitzenden. Super receiver, we zijn er blij mee.

brry01 19-12-2009
Geschreven voor: Marantz SR6003

Mooi krachtige versterker. Geeft een mooi helder/warm gedetailleerd geluidsbeeld weer. Veel aansluit mogelijkheden, heb zelf mijn computer erop aangesloten met HDMI en een blu-ray speler van Sony & digitale televisie HD. Echt een mooie geluids weergave voor deze prijsklasse (wel smaak gebonden). Altijd zelf even luisteren. Heb er een Kef KHT2005.3Z Home Cinema speakersysteem op aangesloten. Onlangs de center speaker vervangen voor een Concept center van Dali. Een grotere centerspeaker die een heel andere geluidsbeeld weergeeft.

Echte aanrader deze versterker (of het nieuwe type SR6004).

speenkruid 28-03-2009

Hallo
Eindelijk mijn 'zwarte'Marantz SR6003 aangesloten, hiervoor tijdelijk een 'silver'model gehad. Zwart was blijkbaar moeilijk leverbaar.
Ik heb er een DV 4003 DVD speler aanhangen, die alle formaten afspeelt.
Ook MP3 , hoog en laag worden dmv M-DAX door de SR wat versterkt (low,high,out)
Het geheel is gekoppeld aan Dali Ikon 6 boxen (bi wired),dat kan met de 7.1 SR
Ik ben zeer tevreden over het geluid. Bedieningsgemak is ook goed, veel wordt aut ingesteld, maar als je wil pffff, ben je even bezig. Kan allemaal via menu's op TV, maar ook op display.
Kortom een tevreden luisetraar.

EHAM 23-12-2008
Geschreven voor: Marantz SR6003

Ik heb deze versterker enkele dagen in mijn bezit.
Mooie vormgeving.
3 hdmi in en 2 hdmi uit.
Had wat mijn betreft wel 1 hdmi ingang meer mogen hebben, maar twee uitgangen is wel goed.
Ik heb deze versterker gecombineerd met een jbl cs 1500 speakerset en ben zeer tevreden met deze combinatie.
De versterker is vooral goed als je er ook muziek mee wilt luiteren. Voor films is deze versterker wat ingetogen, maar de 'oudere' luisteraar zal dat wel weten te waarderen. Menu's zien er goed uit op de TV. Geen lipsync probleem gehad, moest het wel even aanzetten!
Had voordat alles naar mijn smaak was wel even de handleiding nodig.
Duurzaamheid kan ik vanwege de korte termijn dat ik hem in mijn bezit heb natuurlijk niet beoordelen.

Alex

S-Sel 16-10-2008
Geschreven voor: Marantz SR6003

Hallo, ik heb sinds paar dagen de nieuwe Marantz SR6003S in bezit.
Als Yamaha liefhebber heb ik toch gekozen voor een Marantz. Dit kwam door een zeer goede advies van een winkel.
Want sinds kort heb ik ook kleine boxen Kef. Volgens hun geeft de marantz vergeleken met de Yamaha wat warmere geluid en idd het is dus ook zo.
dus ze adviseerden mij om een goedkoper versie te kopen SR5003 (dan de Yamaha RX-V1800) maar vond persoonlijk 5003 minder strak!
Dus uiteindelijk de geweldige SR6003 gekocht.
Persoonlijke mening.. Zeer strak design / Geluid zeer goed / mogelijkheden veel te veel / gebruiksgemak moet ik nog aan wennen om dat te veel mogelijk heden op zitten, maar met de grote draaiknop lukt het goed!
Duurzaamheid kan ik geen oordeel overgeven net in bezit ( zit sowieso 2 jaar Garantie er op)

nl1bzw 25-09-2008
Geschreven voor: Marantz SR6003

Mooi vormgegeven receiver met een uitstekende geluidskwaliteit. De receiver heeft genoeg mogelijkheden om je jaren luisterplezier te geven. Het gebruikersgemak is wat minder als je naar alle opties van de receiver kijkt, maar op de receiver zelf zitten echter 2 draaiknoppen waar je al een heel eind mee komt.